O mnie

Reżyserka, Natalia Kozłowska, ukończyła Wydział Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej przedstawieniem dyplomowym była opera Dydona i Eneasz H. Purcella (Collegium Nobilium, 2010).

Jest autorką 20 spektakli, przygotowała m.in. Nowego Don Kiszota A. Fredry w Teatrze Polskim w Warszawie, wystawienia czterech oper G. Pucciniego: Wiły (Opera Bałtycka), Gianni Schicchi (Opera Bałtycka i Warszawska Opera Kameralna), Siostra Angelica i Płaszcz (Centrum Św. Jana w Gdańsku), inscenizację Księżycowego Pierrota A. Schönberga (Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski), spektakl Teatro alla Moda złożony z arii A. Vivaldiego (Uniwersytet Warszawski), polską prapremierę opery S. Rachmaninowa Francesca da Rimini (Centrum Św. Jana w Gdańsku), pierwszą polską inscenizację Agrippiny G. F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), spektakl Baroque Living Room pokazany w Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Szczecińskiej, polską prapremierę Orlanda G.F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), inscenizację opery L. Różyckiego Eros i Psyche (Opera Bałtycka), dwa opero-balety J.P. Rameau Pigmalion (Warszawska Opera Kameralna) i Zamorskie zaloty (Opera Nova – Bydgoski Festiwal Operowy), oraz pierwsze polskie wystawienie opery Vivaldiego Farnace. W 2019 roku przygotowała w Polskiej Operze Królewskiej nową inscenizację „Dydony i Eneasza” Purcella z Olgą Pasiecznik w roli głównej oraz światową prapremierą musicalu autorstwa Gary’ego Guthmana i Domana Nowakowskiego List z Warszawy.

W maju 2018 Natalia Kozłowska wzięła udział w Warsztatach dla Reżyserów Operowych z Barriem Koskym w Komische Oper w Berlinie.

W 2014 roku Natalia Kozłowska odbyła staż w paryskim Odéon-Théâtre de l’Europe przy produkcji Les Fausses Confidences P. de Marivaux w reżyserii Luca Bondy’ego z Isabelle Huppert w roli głównej.

Jest laureatką dziesiątej edycji stypendium dla młodych artystów „Młoda Polska”, przyznawanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dwa jej spektakle Agrippina w 2015 r. oraz List z Warszawy w 2020 r. były nominowane do nagrody KORYFEUSZ MUZYKI POLSKIEJ w kategorii „Wydarzenie roku”.

Poza reżyserią zajmuje się również produkcją, w latach 2014-2017 była producentem Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica w Łazienkach Królewskich.