O mnie

Reżyserka, Natalia Kozłowska, ukończyła Wydział Reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Jej przedstawieniem dyplomowym była opera Dydona i Eneasz H. Purcella (Collegium Nobilium, 2010).

Jest autorką 18 spektakli, przygotowała m.in. Nowego Don Kiszota A. Fredry w Teatrze Polskim w Warszawie, wystawienia czterech oper G. Pucciniego: Wiły (Opera Bałtycka), Gianni Schicchi (Opera Bałtycka i Warszawska Opera Kameralna), Siostra Angelica i Płaszcz (Centrum Św. Jana w Gdańsku), inscenizację Księżycowego Pierrota A. Schönberga (Centrum Sztuki Współczesnej, Zamek Ujazdowski), spektakl Teatro alla Moda złożony z arii A. Vivaldiego (Uniwersytet Warszawski), polską prapremierę opery S. Rachmaninowa Francesca da Rimini (Centrum Św. Jana w Gdańsku), pierwszą polską inscenizację Agrippiny G. F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), spektakl Baroque Living Room pokazany w Filharmonii Narodowej oraz Filharmonii Szczecińskiej, polską prapremierę Orlanda G.F. Händla (Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich w Warszawie), inscenizację opery L. Różyckiego Eros i Psyche (Opera Bałtycka), dwa opero-balety J.P. Rameau Pigmalion (Warszawska Opera Kameralna) i Zamorskie zaloty (Opera Nova – Bydgoski Festiwal Operowy), oraz pierwsze polskie wystawienie opery Vivaldiego Farnace. W 2019 roku przygotowała w Polskiej Operze Królewskiej nową inscenizację „Dydony i Eneasza” Purcella z Olgą Pasiecznik w roli głównej. Obecnie pracuje nad światową prapremierą musicalu autorstwa Gary’ego Guthmana i Domana Nowakowskiego „List z Warszawy”.

W 2014 roku odbyła staż w paryskim Odéon-Théâtre de l’Europe przy produkcji Les Fausses Confidences P. de Marivaux w reżyserii Luca Bondy’ego z Isabelle Huppert w roli głównej. Jest laureatką dziesiątej edycji stypendium dla młodych artystów „Młoda Polska”, przyznawanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Spektakl Agrippina był nominowany do nagrody KORYFEUSZ MUZYKI POLSKIEJ w kategorii „Wydarzenie roku” 2015.

W maju 2018 Natalia Kozłowska wzięła udział w Warsztatach dla Reżyserów Operowych z Barriem Koskym w Komische Oper w Berlinie.

Osiągnięcia zawodowe:

  • Reżyseria opery H. Purcella „Dydona i Eneasz” w Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie, premiera 26 października 2019 r.
  • Reżyseria i scenografia do opery „Agrippina” G.F. Haendla (nowa zmodyfikowana wersja) w Małej Warszawie,  premiera 7 września 2019 r.
  • Reżyseria opery „Farnace” A. Vivaldiego na scenie Teatru Królewskiego w Łazienkach Królewskich, premiera 2 września 2017 r., wznowienie wrzesień 2018 r.
  • Reżyseria opero-baletu „Les Indes galantes” J.P. Rameau na scenie Opery Nova, Bydgoski Festiwal Operowy, premiera 30 kwietnia 2016 r.
  • Reżyseria opery „La Contadina in Corte” A. Sacchini, Pałac Branickich w Białymstoku, premiera 16 listopada 2015 r.
  • Reżyseria opero-baletu „Pigmalion” J.P. Rameau Warszawska Opera Kameralna, premiera 16 października 2015 r.
  • Reżyseria opery „Orlando” G.F. Haendla na scenie Teatru Królewskiego w Łazienkach Królewskich, premiera 4 września 2015 r.
  • Reżyseria spektaklu muzycznego „Baroque Living Room” premiera 15,17 marca 2015 r. Filharmonia Szczecińska i Filharmonia Narodowa w Warszawie.
  • Reżyseria opery „Agrippina” G.F. Haendla na scenie Teatru Stanisławowskiego w Łazienkach Królewskich premiera 6 września 2014 r.
  • Reżyseria i scenografia opery „Francesca da Rimini” S. Rachmaninowa na scenie Centrum św. Jana w Gdańsku, premiera 21 czerwca 2014 r.
  • Reżyseria i scenografia opery „Płaszcz” oraz „Siostra Angelica” G. Pucciniego na scenie Centrum św. Jana w Gdańsku, premiera 7 listopada 2013 r.
  • Reżyseria spektaklu muzycznego „Teatr Modny” B. Marcello z muzyką A . Vivaldiego, w Auli Starej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, premiera 15 września 2013 r. wznowienie we wrześniu 2015 r. na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej.
  • Reżyseria i produkcja spektaklu „Księżycowy Pierrot” do muzyki A. Schoenberga, premiera w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 12 sierpnia 2013 r.
  • Reżyseria opery „Gianni Schicchi” G. Pucciniego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku, premiera 7 maja 2013 r., wznowienie na Scenie Młodych, listopad 2014 r. Warszawska Opera Kameralna.
  • Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” 2013
  • Reżyseria opery „Le Villi” G. Pucciniego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku, premiera 5 czerwca 2012 r.
  • Reżyseria słuchowiska radiowego na podstawie dramatu Alfreda de Musseta „Drzwi muszą być otwarte albo zamknięte” zrealizowanego w studiu Polskiego Radia, czerwiec 2011 r.
  • Reżyseria komedii A. Fredry „Nowy Don Kiszot” w Teatrze Polskim w Warszawie, premiera 26 lutego 2011 r.
  • Reżyseria i produkcja spektaklu dyplomowego opery H. Purcella „Dydona i Eneasz” w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie, premiera 14 czerwca 2010 r.
  • Reżyseria opery G. Pucciniego „Suor Angelica”, premiera 28 kwietnia 2010 r. na Bydgoskim Festiwalu Operowym.
  • Reżyseria, scenariusz i montaż filmu „Akademia” (30 min), który został wyemitowany przez TVP Kultura.

Doświadczenie zawodowe:

  • Maj 2018 r. udział w warsztacie mistrzowskim Barriego Kosky dla młodych reżyserów w Komische Oper Berlin
  • Od 2015 r. do 2017 r. producent Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica w Łazienkach Królewskich w Warszawie
  • Od 2014 r. wykładowca na Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie
  • Styczeń 2014 r. – staż w paryskim Odéon Théâtre de l’Europe przy produkcji „Les Fausses Confidences” Marivaux w reżyserii Luca Bondy.
  • Październik 2012-kwiecień 2013 – asystent Prof. Ryszarda Peryta przy seminarium reżyserskim z „Koronacji Poppei” Monteverdiego na Akademii Teatralnej w Warszawie.
  • Marzec – kwiecień 2012 – asystentka reżysera, Marka Weissa, przy przedstawieniu operowym „Carmen” G. Bizeta w Operze Bałtyckiej w Gdańsku
  • Wrzesień – listopad 2011 – asystent reżysera, Marka Weissa, przy przedstawieniu operowym E. Sikory „Madame Curie” w Operze Bałtyckiej
  • Październik – listopad 2009 – asystent reżysera, Barbary Wysockiej, przy przedstawieniu operowym P. Glassa „Zagłada domu Usherów” w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
  • Maj – czerwiec 2009 – asystent reżysera, Mariusza Trelińskiego, przy przedstawieniu operowych C. Glucka „Orfeusz i Eurydyka” w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
  • Styczeń 2009 – asystent reżysera, Laco Adamika, przy przedstawieniu operowym „Dwa Słowa” w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
  • Październik – listopad 2008 – asystent reżysera, Jitki Stokalskiej, przy przedstawieniu operowym B. Galuppiego „L’amante di tutte” w Warszawskiej Operze Kameralnej